Týdenní plán
29. 4. – 3. 5. 2024
Integrovaný blok: Jarní probouzení
Téma: Zvyky a tradice
Podtéma: Filipojakubská noc, Májka
Cíl týdne:
- Seznámení se s lidovým zvykem Filipojakubské noci a se symbolem tradiční májky.
- Vědět některé kladné a záporné vlastnosti čarodějnic.
- Splnit úkoly ze Sokola.
- Dbáme na spolupráci mezi dětmi při činnostech, vést SD k nápomoci k MD.
Nabídka činností:
Tento týden se seznámíme s tradičním lidovým zvykem Filipojakubské noci – povíme si o pálení čarodějnic a jiných symbolech tohoto zvyku, budeme rozlišovat dobro a zlo v pohádkách, provedeme pokusy, vyrobíme čarodějnici z recyklovaného papíru a zažijeme čarodějný den ve školce s plněním úkolů.
Zhlédneme krátký příběh z pohádky "Chaloupka na vršku", budeme tancovat, cvičit jógu, tancovat na písničky, hrát pohybové hry a zdolávat čarodějnou dráhu.
Zahrajeme si Kimmovu hru, složíme origami a na závěr týdne si ozdobíme větvičky jako májku.
Posloucháme motivační příběh a seznamujeme se se zvykem Filipojakubské noci; vymýšlíme, v kterých pohádkách se setkáme s čarodějnicí; vyhledáváme čarodějnice v knihách; sdílíme kladné a záporné vlastnosti čarodějnice; bavíme se o kamarádech čarodějnice.
Užíváme si čarodějný den ve školce; převlékáme se za čarodějnice a čaroděje; plníme úkoly.
Učíme se básničky a písničky na besídku ke Dni matek.
Hrajeme čarodějné pohybové hry; zdoláváme čarodějnickou dráhu; tancujeme na tematické písničky; cvičíme jógu; pohybujeme se podle říkanky "Láry fáry"; cvičíme s obručemi; plníme úkoly ze Sokola.
Tvoříme májku z větviček; malujeme čarodějnice; vyrábíme čarodějnici z recyklovaného papíru.
Vyrábíme čarodějné lektvary, děláme pokusy.
Prohlížíme si knihy s čarodějnicemi; skládáme PET víčka; hrajeme Kimmovu hru; pexeso; pracujeme s modelínou; vyhledáváme brouky mezi předměty; namotáváme pavoučky na pavučinku; přiřazujeme barevné pavoučky k barvám; skládáme čarodějnice; skládáme košťata podle velikosti; tvoříme lektvary.
Činnosti zaměřené pro děti s povinným předškolním vzděláváním:
- Skládání origami -> rozvoj jemné motoriky, koordinace ruky a oka, rozvoj vnímání posloupnosti
- Pracovní list (postup dle pokynů uvedených v obrazcích) -> rozvoj myšlení, zrakového vnímání, rozvoj řeči (pojmenovat obrázky) a předmatematických představ
- Pracujeme s didaktickou pomůckou – orientace v prostoru, předložky
- Programování kamaráda -> pravolevá orientace v prostoru
Pobyt venku:
Tvorba z přírodnin (kamínky, květiny, písek, kalužiny, klacíky, šišky,…), pohybové hry dle fantazie dětí (námětové hry), zdokonalování se v koordinovaném přesunu ze školky na hřiště, uplatňování základních společenských pravidel (zdravení, poprosení, děkování,…), vzájemný respekt a dbán důraz na bezpečí dětí.
Před odpoledním klidem čteme knihu: Ježibaba Poletucha a jiné pohádky (D.Pernická)