Týdenní plán

29. 4. – 3. 5. 2024

Integrovaný blok: Jarní probouzení

Téma: Zvyky a tradice

Podtéma: Filipojakubská noc, Májka

Cíl týdne:

  • Seznámení se s lidovým zvykem Filipojakubské noci a se symbolem tradiční májky.
  • Vědět některé kladné a záporné vlastnosti čarodějnic.
  • Splnit úkoly ze Sokola.
  • Dbáme na spolupráci mezi dětmi při činnostech, vést SD k nápomoci k MD.

Nabídka činností:

Tento týden se seznámíme s tradičním lidovým zvykem Filipojakubské noci – povíme si o pálení čarodějnic a jiných symbolech tohoto zvyku, budeme rozlišovat dobro a zlo v pohádkách, provedeme pokusy, vyrobíme čarodějnici z recyklovaného papíru a zažijeme čarodějný den ve školce s plněním úkolů.

Zhlédneme krátký příběh z pohádky "Chaloupka na vršku", budeme tancovat, cvičit jógu, tancovat na písničky, hrát pohybové hry a zdolávat čarodějnou dráhu.

Zahrajeme si Kimmovu hru, složíme origami a na závěr týdne si ozdobíme větvičky jako májku.

Posloucháme motivační příběh a seznamujeme se se zvykem Filipojakubské noci; vymýšlíme, v kterých pohádkách se setkáme s čarodějnicí; vyhledáváme čarodějnice v knihách; sdílíme kladné a záporné vlastnosti čarodějnice; bavíme se o kamarádech čarodějnice.

Užíváme si čarodějný den ve školce; převlékáme se za čarodějnice a čaroděje; plníme úkoly.

Učíme se básničky a písničky na besídku ke Dni matek.

Hrajeme čarodějné pohybové hry; zdoláváme čarodějnickou dráhu; tancujeme na tematické písničky; cvičíme jógu; pohybujeme se podle říkanky "Láry fáry"; cvičíme s obručemi; plníme úkoly ze Sokola.

Tvoříme májku z větviček; malujeme čarodějnice; vyrábíme čarodějnici z recyklovaného papíru.

Vyrábíme čarodějné lektvary, děláme pokusy.

Prohlížíme si knihy s čarodějnicemi; skládáme PET víčka; hrajeme Kimmovu hru; pexeso; pracujeme s modelínou; vyhledáváme brouky mezi předměty; namotáváme pavoučky na pavučinku; přiřazujeme barevné pavoučky k barvám; skládáme čarodějnice; skládáme košťata podle velikosti; tvoříme lektvary.

Činnosti zaměřené pro děti s povinným předškolním vzděláváním:

  • Skládání origami -> rozvoj jemné motoriky, koordinace ruky a oka, rozvoj vnímání posloupnosti
  • Pracovní list (postup dle pokynů uvedených v obrazcích) -> rozvoj myšlení, zrakového vnímání, rozvoj řeči (pojmenovat obrázky) a předmatematických představ
  • Pracujeme s didaktickou pomůckou – orientace v prostoru, předložky
  • Programování kamaráda -> pravolevá orientace v prostoru

Pobyt venku:

Tvorba z přírodnin (kamínky, květiny, písek, kalužiny, klacíky, šišky,…), pohybové hry dle fantazie dětí (námětové hry), zdokonalování se v koordinovaném přesunu ze školky na hřiště, uplatňování základních společenských pravidel (zdravení, poprosení, děkování,…), vzájemný respekt a dbán důraz na bezpečí dětí.

Před odpoledním klidem čteme knihu: Ježibaba Poletucha a jiné pohádky (D.Pernická)