Týdenní plán

8. – 19. 12. 2025

Integrovaný blok: Svátky a tradice

Téma: Adventní čas

Cíle týdne:

  • Děti si zapamatují básničky, písničky a taneček na Vánoční besídku.
  • Děti budou poznávat vánoční zvyky a tradice.
  • Děti budou tvořit, vyrábět, kreslit.
  • Prožívat a sdílet emoce spojené s vánočním obdobím.
  • Učit se spolupráci, empatii a dělení se.
  • Respektovat pravidla společné hry.
  • Podílet se na uspořádání herního prostředí třídy.

Děti si budou užívat adventního času, budou se seznamovat s tradicemi (budou zdobit stromeček vlastními ozdobami, péct zdravé perníčky, pouštět skořápkové lodičky…), rozsvěcet svíčky na adventním věnci, rozbalovat adventní kalendář. Zapojí se do tvořivých činností – výroby dárečku pro rodiče, přáníček; kapříků; stromečků, budou dle vlastní fantazie tvořit na téma Vánoce. Budou rozvíjet paměť při přípravě na vystoupení, poslouchat vánoční písně a koledy. Děti se zapojí do pohybových her a skupinových aktivit.

Atmosféru adventu podpoří práce v tematicky připravených stanovištích (smyslo tácy, ateliér, kostky, domácnost, hudba, knihy a písmena, pokusy a objevy), kde se budou všestranně rozvíjet prostřednictvím hry, tvoření a objevování.

Poslední týden před Vánoci vyvrcholí příchodem Ježíška do mateřské školy. Děti budou prostřednictvím společného prožitku rozvíjet schopnost vyjadřovat a sdílet emoce (radost, překvapení, empatii), učit se spolupráci a dělení se o hračky. Zároveň se budou podílet na domlouvání pravidel používání nových hraček a společně hledat vhodné místo v prostředí třídy.

Starší děti se účastní plaveckého výcviku.

Ranní blok:

Ateliér – výroba přáníček a dárečků pro rodiče, kapříků, stromečků., tvorba dle vlastní fantazie na téma Vánoce

Hudba – opakování písniček a básniček na vystoupení, zpěv a poslech koled.

Senzorické stanoviště –Andělský sníh, Sněhuláci, Vánoční stromeček.

Kostky – stavba dárečků z kostek, magnetek.

Domácnost – zapalování svíček na adventním věnci, rozbalování adventního kalendáře, tradice, příchod "Ježíška".

Knihy a písmena – vyhledávání a prohlížení si knih s danou tématikou.

Pokusy a objevy – prosvětlovací obrázky.

Povinné předškolní vzdělávání:

V rámci povinného předškolního vzdělávání cíleně rozvíjíme jednotlivé oblasti vzdělávání podle individuálních potřeb dětí, které vycházejí z pedagogické diagnostiky.

Pobyt venku:

Děti pozorují adventní výzdobu v okolí, všímají si změn počasí, rozvíjí sebeobsluhu, vytrvalost, koordinaci pohybu, jemnou motoriku. K hrám využívají přírodniny, balóny, lopatky, prostory zahrady MŠ, hřiště, louku apod. Rozvíjí vzájemné vztahy mezi vrstevníky a také s dospělými.

Odpolední blok:

Před poledním odpočinkem: četba pohádek z knihy 24 pohádek před Vánoci; poslech vánoční audiopohádky a projekce vánoční pohádky nebo přání dětí. Odpočinek, klidové činnosti.

Pobyt ve třídě/venku – činnosti dle volby dětí.