Týdenní plán
3. 11. – 7. 11. 2025
Integrovaný blok: Příroda
Téma: V oblacích se potkali – ptáček, mráček, dráček
Nabídka vzdělávacích činností
V tomto týdnu se děti budou věnovat činnostem podle svých zájmů na společné téma "V oblacích se potkali – ptáček, mráček, dráček."
V pondělí společně vytvoříme myšlenkovou mapu, kde děti budou sdílet své představy o tom, co jim dané téma připomíná, co je na něm zajímá, co by se o něm a jakým způsobem chtěly dozvědět.
V průběhu týdne budou dětem nabízeny cílené vzdělávací činnosti, které povedou k naplňování stanovených vzdělávacích cílů. Činnosti budou realizovány v jednotlivých koutcích, kde budou mít děti možnost samostatně zkoumat, tvořit a objevovat podle svých individuálních potřeb, zájmů a tempa.
Na závěr týdne proběhne společné shrnutí, při níž děti vyjádří, co nového se dozvěděly, co je zaujalo a co je nejvíce bavilo.
Komunikační kruh – rozhovor o tom, co vše můžeme vidět na obloze, co dělá vítr, jak ho poznáme, jaké známe ptáky.
Výtvarný koutek – malování oblohy, ztvárnění mraků, draků a ptáků různými technikami (otiskování houbičkou, koláže z papírů, textilií, tapet dokreslování, aj.
Pokusy a objevy – výroba "mraku", hrátky s vodou, vodními perlami a ledem; foukání do peříčka, experimenty s větrem; vyhodnocení naměřených venkovních teplot v průběhu října.
Knihy a písmena – vyhledávání obrázků s danou tematikou v knihách, jejich popis, skládání názvů z písmen; třídění obrázků a přiřazování k ročním obdobím.
Pohybový koutek: pohybová hra "Toto letí", protažení s říkadlem "Vyletěl si pyšný drak", relaxační
chvilka.
Koutek s kostkami: stavby z kostek – hnízdo pro ptáčky, konstruování draka z různých stavebnic.
Také budeme opakovat písničku a básničku k Uspávání broučků; pracovat s knihami (prohlížení a popis obrázků); s Albi tužkou; kreslit mraky a ptáčky podle fantazie; tvořit dráčky; modelovat; dramatizovat příběh o svém dráčkovi; pozorovat skutečné mraky – co připomínají; hrát si s vodou a ledem, experimentovat s "deštěm"; skládat puzzle; stavět hnízda, překážkové dráhy, pracovat s portfoliem, aj.
Povinné předškolní vzdělávání
V rámci povinného předškolního vzdělávání cíleně rozvíjíme jednotlivé oblasti vzdělávání podle individuálních potřeb dětí, které vycházejí z pedagogické diagnostiky.
Pobyt venku – děti pozorují přírodu a vše co se kolem děje (podzimní dekorace u domů, letadla, auta, práci popelářů, aj.), rozvíjí vztahy mezi dětmi, spolupráci, jemnou a hrubou motoriku, tvořivost, pouští draka, hrají spontánní pohybové a námětové hry, opakují si pravidla týkající se bezpečnosti (přecházení silnice, koordinovaný zástup, …).
Před poledním odpočinkem: četba příběhu z knihy Dva nerozluční kamarádi Žaloudek a Kaštánek; poslech audiopohádky a projekce pohádky dle přání dětí.
