Týdenní plán
22. 4. – 25. 4. 2025
Integrovaný blok: Jarní probouzení
Téma: Země má svátek
Cíle: Prohlubovat vztah k přírodě, mít základní poznatky o třídění odpadu.
Aktivně se zapojit do činností, být zvídavý, spolupracovat.
MD – pojmenovat kruh; pracovat s nůžkami; uklidit si po činnosti, hře.
SD – kooperovat v menší skupině; respektovat pravidla konverzace; částečně se orientovat v
čase, orientovat se na ploše i v prostoru.
V tomto povelikonočním týdnu budeme oslavovat Den Země a upevníme si poznatky o naší planetě a recyklaci bádáním, pokusy, pozorováním, prací s tabletem, fotoaparátem, mikroskopem, lupami, globusem, atlasem, knihami a také ji výtvarně ztvárníme. Za příznivého počasí budeme bádat venku v přírodě, vyrobíme žížalárium. Vytvoříme myšlenkovou mapu na téma svátek a seznámíme se s básničkou.
Zahrajeme si pohybové hry na téma recyklace, zacvičíme si dětskou jógu.
Nabídka činností
KK + úvod do tématu, brainstorming na téma svátek
Zhlížíme video na téma recyklace a bavíme se o tom proč je třeba třídit odpadky, zkoušíme si recyklovat prostřednictvím didaktické hry.
Bádáme, zkoumáme, pozorujeme, porovnáváme – tvorba žížalária; změna barvy květu a obarvení květu; "Kdo může za rozpad listí"; poznávání stromů a rostlin, simulace dne a noci, pokusy s magnety, pozorování a činnosti s různými přírodními materiály.
Manipulační činnosti – stavebnice, přenášení, třídění odpadu, aj.
Tvoříme planetu Zemi obtiskováním.
Pohybové hry, aktivity a cvičení s využitím dostupných sportovních a pohybových pomůcek.
Činnosti pro děti s povinným předškolním vzděláváním
PL – rozvoj grafomotoriky, rozumových dovedností, matematických představ zrakového vnímání a rozlišování, posloupnosti, stříhání.
TONDA OBAL – rozvoj digitálních kompetencí, sluchového vnímání, rozumových dovedností.
Hra bingo – rozvoj postřehu, rychlosti, zrakového vnímání, pozornosti.
Den Země – obrázková detektivka – rozvoj zrakového i sluchového vnímání pozornosti, soustředění, řeči, prostorového vnímání, matematických představ a obecných znalostí.
Pobyt venku – děti pozorují drobné živočichy v trávě a v hlíně (žížaly, brouky, motýly, včely, …), pozorují je skrze mikroskop a lupu, sbírají listí a květiny pro další tvořivé činnosti, hrají námětové pohybové hry, posilují vzájemné vztahy mezi sebou, rozvíjí tvořivost, kreativitu, sebeobsluhu, hrubou a jemnou motoriku, sociální chování (zdravit, loučit se, děkovat, …).
Před poledním odpočinkem: četba příběhů s poučením (Planeta Země, recyklace); poslech audiopohádky, projekce pohádky.