Týdenní plán
10. – 14. 11. 2025
Integrovaný blok: Svátky a tradice
Téma: Uspávání broučků
Cíle týdne:
- Děti si zapamatují básničku a písničku na Uspávání broučků.
- Každý si vyrobí broučka z přírodnin, kterého další týden uspí na akci Uspávání broučků.
- Každé dítě si založí do svého portfolia alespoň jeden PL/výrobek.
- SD: poznají a pojmenují základní geometrické obrazce.
Nabídka činností:
V tomto týdnu se děti budou věnovat činnostem podle svých zájmů na společné téma "Uspávání broučků."
V pondělí společně vytvoříme myšlenkovou mapu, kde děti budou sdílet své představy o tom, co jim dané téma připomíná, co je na něm zajímá, co by se o něm a jakým způsobem chtěly dozvědět.
V průběhu týdne budou dětem nabízeny cílené vzdělávací činnosti, které povedou k naplňování stanovených vzdělávacích cílů. Činnosti budou realizovány v jednotlivých koutcích, kde budou mít děti možnost samostatně zkoumat, tvořit a objevovat podle svých individuálních potřeb, zájmů a tempa.
Na závěr týdne proběhne společné shrnutí, při níž děti vyjádří, co nového se dozvěděly, co je zaujalo a co je nejvíce bavilo.
Komunikační kruh – rozhovor o tom, jaké broučky znají, jak vypadají, čím se živí, kde bydlí apod.
Ateliér – výroba broučků z přírodnin.
Hudba – opakování písničky a básničky z minulého týdne, hra na tělo.
Voda a písek – smyslohraní na téma Brouci v přírodě (hlína, tráva, jehličí, listí, písek, voda apod.)
Knihy a písmena – vyhledávání a prohlížení si knih s danou tématikou.
Portfolio – zakládání výrobků/PL/fotek, prohlížení s kamarády.
Povinné předškolní vzdělávání:
V rámci povinného předškolního vzdělávání cíleně rozvíjíme jednotlivé oblasti vzdělávání podle individuálních potřeb dětí, které vycházejí z pedagogické diagnostiky.
Pobyt venku: děti pozorují přírodu kolem sebe (podzimní změny v přírodě – větrno, sychravo, chladnější počasí, deštivo, aj.), rozvíjí sebeobsluhu při oblékání se na pobyt venku, nebojí se požádat o pomoc, rozvíjí tvořivost, fantazii, hrubou a jemnou motoriku, hrají spontánní pohybové hry, tvoří z přírodnin dle svých nápadů, respektují pravidla, respektují potřeby jiných dětí, pozorují broučky, žížaly apod.
Před poledním odpočinkem: četba pohádky Dva nerozluční kamarádi Žaloudek a Kaštánek; poslech audiopohádky a projekce pohádky dle tématu nebo přání dětí.
