Týdenní plán

16. 6. – 20. 6. 2025

Integrovaný blok: Moje místo na světě

Téma: Bezpečnost nejen o prázdninách

Cíl týdne:

  • Mít povědomí o bezpečném chování na ulicích, u silnice, v dopravních prostředcích i v budově školy, vědět, jak předcházet nebezpečí, úrazům.
  • Zvládat stříhání, lepení; sebeobsluhu
  • SD: Znát své celé jméno, bydliště; vyvinout úsilí pro dokončení činnosti (vytrvat); provést správně cvik dle vzoru.
  • MD – umět poprosit, poděkovat, říci si o pomoc při nezvládání sebeobsluhy.

Nabídka činností:

V tomto týdnu se budeme bavit o bezpečnosti a obecně o tom, jak můžeme předcházet nebezpečí. Přiblížíme si i bezpečnost týkající se při dopravě, prevenci úrazů při pobytu venku ať už se školou nebo jinde (oheň, koupání, vystavování se sluníčku, pitný režim, čas trávený na elektronických zařízeních) či při styku s cizí osobou. Zhlížíme motivační videa, cvičíme, věnujeme se tvořivým činnostem, provádíme dechová cvičení, seznamujeme se s říkadlem. Také se zúčastníme dopolední akce "Hravé zahrady s pedagogickou školou" v Litomyšli. Absolvujeme exkurzi v ZOD Sedliště.

Pomocí demonstračních obrázků a krátkých videí si povídáme o vhodném či nevhodném chování v různých situacích – dopravní provoz, pobyt doma/v přírodě (voda, hmyz, les, oheň), bezpečném sportování, času stráveném u obrazovky, kontaktu s cizí osobou, aj.

Povídáme si základních pravidlech silničního provozu; mluvíme o bezpečném chování v dopravních prostředcích, na silnici, na kole, o prevenci úrazů při pobytu venku či doma apod. Opakujeme si čísla IZS, upevňujeme znalost svého jména, bydliště.

Cvičíme na říkadlo s pohybem, provádíme dechová cvičení, protahujeme se.

Hrajeme pohybové hry – semafory, autíčka, …

Rozvíjíme tvořivost při ztvárňování nebezpečných situací.

Účastníme se akce v Litomyšli – "Hravé zahrady s pedagogickou školou".

Činnosti zaměřené pro děti s povinným předškolním vzděláváním:

Pracovní listy – rozvoj zrakového vnímání, rozlišování počtu slabik, počátečních písmen, rozvoj myšlení, uvažování, jemné motoriky (práce s lepidlem, nůžkami), vytrvalosti a píle.

Obsluha mobilního telefonu, opakování čísel IZS – rozvoj paměti, digitální gramotnosti, orientace dle sluchu.

Převyprávění krátkého příběhu – rozvoj paměti, vyjadřování.

Hádanky s určováním hlásky – rozvoj sluchového vnímání, slovní zásoby.

Pobyt venku

Děti pozorují dopravní prostředky, značky, poslouchají zvuky aut, sledují jejich rychlost, barvy, počet. Opakují si pravidla slušného chování v dopravním prostředku (pozdravit, rozloučit se, být potichu, být připoutaný, ...). Dále rozvíjí samostatnost při oblékání se na pobyt venku, bezpečnost na chodníku a při spontánních aktivitách. Hrají pohybové hry, sbírají květiny, pozorují brouky v trávě, využívají houpačky, skluzavky, pískoviště atd.