Týdenní plán
8. – 19. 12. 2025
Integrovaný blok: Svátky a tradice
Téma: Adventní čas
Cíle týdne:
- Děti si zapamatují básničky, písničky a taneček na Vánoční besídku.
- Děti budou poznávat vánoční zvyky a tradice.
- Děti budou tvořit, vyrábět, kreslit.
- Prožívat a sdílet emoce spojené s vánočním obdobím.
- Učit se spolupráci, empatii a dělení se.
- Respektovat pravidla společné hry.
- Podílet se na uspořádání herního prostředí třídy.
Děti si budou užívat adventního času, budou se seznamovat s tradicemi (budou zdobit stromeček vlastními ozdobami, péct zdravé perníčky, pouštět skořápkové lodičky…), rozsvěcet svíčky na adventním věnci, rozbalovat adventní kalendář. Zapojí se do tvořivých činností – výroby dárečku pro rodiče, přáníček; kapříků; stromečků, budou dle vlastní fantazie tvořit na téma Vánoce. Budou rozvíjet paměť při přípravě na vystoupení, poslouchat vánoční písně a koledy. Děti se zapojí do pohybových her a skupinových aktivit.
Atmosféru adventu podpoří práce v tematicky připravených stanovištích (smyslo tácy, ateliér, kostky, domácnost, hudba, knihy a písmena, pokusy a objevy), kde se budou všestranně rozvíjet prostřednictvím hry, tvoření a objevování.
Poslední týden před Vánoci vyvrcholí příchodem Ježíška do mateřské školy. Děti budou prostřednictvím společného prožitku rozvíjet schopnost vyjadřovat a sdílet emoce (radost, překvapení, empatii), učit se spolupráci a dělení se o hračky. Zároveň se budou podílet na domlouvání pravidel používání nových hraček a společně hledat vhodné místo v prostředí třídy.
Starší děti se účastní plaveckého výcviku.
Ranní blok:
Ateliér – výroba přáníček a dárečků pro rodiče, kapříků, stromečků., tvorba dle vlastní fantazie na téma Vánoce
Hudba – opakování písniček a básniček na vystoupení, zpěv a poslech koled.
Senzorické stanoviště –Andělský sníh, Sněhuláci, Vánoční stromeček.
Kostky – stavba dárečků z kostek, magnetek.
Domácnost – zapalování svíček na adventním věnci, rozbalování adventního kalendáře, tradice, příchod "Ježíška".
Knihy a písmena – vyhledávání a prohlížení si knih s danou tématikou.
Pokusy a objevy – prosvětlovací obrázky.
Povinné předškolní vzdělávání:
V rámci povinného předškolního vzdělávání cíleně rozvíjíme jednotlivé oblasti vzdělávání podle individuálních potřeb dětí, které vycházejí z pedagogické diagnostiky.
Pobyt venku:
Děti pozorují adventní výzdobu v okolí, všímají si změn počasí, rozvíjí sebeobsluhu, vytrvalost, koordinaci pohybu, jemnou motoriku. K hrám využívají přírodniny, balóny, lopatky, prostory zahrady MŠ, hřiště, louku apod. Rozvíjí vzájemné vztahy mezi vrstevníky a také s dospělými.
Odpolední blok:
Před poledním odpočinkem: četba pohádek z knihy 24 pohádek před Vánoci; poslech vánoční audiopohádky a projekce vánoční pohádky nebo přání dětí. Odpočinek, klidové činnosti.
Pobyt ve třídě/venku – činnosti dle volby dětí.
