Týdenní plán

21. 10. – 25. 10. 2024

Integrovaný blok: Podzimní čarování

Téma: Podzim v lese

Cíle týdne:

MD – udržet pozornost, soustředěnost po dobu chvilkové řízené činnosti (písnička s pohybem), spolupracovat, nevyhýbat se činnosti; rozeznávat základní barvy

SD – být schopen sladit se rytmicky s písničkou, dodržovat tempo a zapamatovat si krátký jednoduchý text; znát základní geometrické tvary

Nabídka činností:

Tento týden se s dětmi budeme zabývat podzimním obdobím v lese – plody, stromy, počasí. Budeme výtvarnou technikou tvořit houby, mluvit o houbách jedlých i nejedlých, rozlišovat stromy jehličnaté, listnaté a smíšené, poznávat plody (šišky, žaludy, kaštany, šípky, apod.), seznamovat se s písničkou "Hádaly se houby", budeme hrát pohybové hry, modelovat, stříhat, lepit. Také k nám do školky přijede divadlo Jójo a zahraje nám pohádku "Pohádka z lesní školky".

Výtvarně ztvárňujeme houby - využíváme techniku šumivé malování; stříháme; lepíme.

Cvičíme; tancujeme na písníčku "Hádaly se houby"; relaxujeme; hrajeme pohybové hry.

Seznamujeme se s písničkou "Hádaly se houby".

Sledujeme divadelní představení "Pohádka z lesní školky".

Vedeme diskuzi na dané téma, prohlížíme si obrázky i skutečné plody z lesa.

Činnosti zaměřené pro děti s povinným předškolním vzděláváním:

Pracovní listy – dokreslování druhé půlku obrázku; horní oblouk; spojování číslic – rozvoj zrakového vnímání, představivosti; grafomotoriky; rozvoj předmatematických představ, orientace na ploše.

Tvoření 3D geometrických tvarů z 2D předlohy – rozvoj představivosti, prostorového vnímání.

Práce s knihou – vyhledání obrázku dle zadání, popis obrázku – rozvoj sluchového a zrakového vnímání, porozumění slyšenému, vyjadřování, slovní zásoby.

Logico – hledání stejného počtu – rozvoj předmatematických představ (číselná řada 1 – 12)

Pobyt venku

V rámci každodenního pobytu venku děti posilují imunitu, zároveň se učí přizpůsobovat oblékání aktuálním podmínkám venku. Při spontánních aktivitách se děti učí empatii a respektu k ostatním (dělí se o hračky, jsou opatrní při využívání skluzavek, houpaček), dodržují dohodnutá pravidla a rozumí jim. Dále pozorují okolní měnící se přírodu (podzimní změny, plody) a zvířata, která běžně potkávají, stavbu lávky poblíž naší školky.

Před poledním odpočinkem čteme knihu Mlsné medvědí příběhy, poslech audiopohádky, projekce pohádky.