Týdenní plán
2. 12. – 6. 12. 2024
Integrovaný blok: Vánoční radovánky
Téma: Advent
Podtéma: Mikuláš u nás v MŠ
Dílčí cíle: Rozvoj psychické i fyzické zdatnosti; rozvoj užívání všech smyslů; rozvoj komunikativních dovedností a slovní zásoby; chápat hlavní pojmy týkající se adventu a Vánoc; využívat svoji tvořivost a představivost
Nabídka činností:
Nastává advent období klidu, rozjímání, dobročinnosti a zklidnění a v tomto duchu se s dětmi budeme těšit na Vánoce. Vysvětlíme si, co advent znamená, jak ho prožívají v rodině. V pondělí si zapálíme první svíci na adventním věnci. Každý den rozbalíme překvapení z našeho adventního kalendáře. Budeme tvořit čertíky, kreslit anděly, vybarvovat omalovánky s Mikulášskou tématikou, připravíme si fotokoutek s pekelnými kulisami. Ve čtvrtek si užijeme andělskou mikulášskou čertovskou dopolední zábavu a budeme těšit na příchod Mikuláše, pro kterého si připravíme krátkou básničku. Také budeme hrát pohybové hry, cvičit, zpívat, tvořit, modelovat, provádět oromotorická cvičení, pracovat s digitálními technologiemi.
Povídáme si o adventu, jaké jsou zvyky a symboly. Zapalujeme první svíci na našem adventním věnci. Otvíráme první okénko našeho adventního kalendáře.
Uplatňujeme svou kreativitu a fantazii, rozvíjíme jemnou motoriku při tvorbě čertíka a vánočního přáníčka; vybarvujeme velkoformátovou omalovánku.
Zhlížíme pohádku - Chaloupka na vršku - Jak to bylo na Mikuláše
Děti sdělují, jaké mají pocity z očekávaného příchodu sv. Mikuláše k nám do školky. Povídáme si, jaké povahové vlastnosti představuje Mikuláš, anděl a čert.
Užíváme si dopoledne a očekáváme příchod Mikuláše – hrajeme pohybové hry, plníme soutěžní úkoly, tancujeme, fotíme se a zapojujeme se do komunikace s Mikulášem
Připravujeme fotokoutek
Povídáme si o návštěvě Mikuláše a anděla, případně čerta u nich doma.
Zpíváme písničky – Čertíku, Bertíku; Mikuláši, Mikuláši, kdo to tady děti straší?, koledy
Hrajeme pohybové hry
Činnosti pro děti s povinným předškolním vzděláváním
Hra Dobble; pexetrio – rozvoj zrakového vnímání, rozlišování, paměti, postřehu
Oromotorická cvičení – rozvoj gymnastiky mluvidel, dýchání
Pojmenování běžných věcí na obrázku; rytmizace slov, určování počáteční hlásky slova – rozvoj slovní zásoby, sluchového vnímání
PL – méně, více, stejně; třídění dle skupin; kresba anděla – rozvoj předmatematických představ, zrakového vnímání; grafomotoriky
Pobyt venku – všímáme si adventní výzdoby během vycházek, pozorujeme přírodu, rozvíjíme hrubou motoriku během volných her – běhání, skákání, hry s míčem. Rozvoj spolupráce s ostatními dětmi během her.
Před poledním odpočinkem – četba z knihy Mlsné medvědí příběhy; poslech a projekce tematické audiopohádky, pohádky.