Týdenní plán
5. 6. – 9. 6. 2023
Integrovaný blok: Cesta kolem světa
Podtéma: Děti z celého světa
Očekávané výstupy: DT – zvládat jemnou motoriku, vědomě napodobovat jednoduchý pohyb; DSv – mít základní povědomí o světě, o odlišnostech lidských ras, jiných kulturách; DS – samostatně pracovat dle instrukcí; DP – vést rozhovor, učit se nová slova, přemýšlet, vést jednoduché úvahy, chápat číselnou řadu; DD – chápat, že všichni lidé mají stejnou hodnotu, respektovat potřeby kamaráda
Nabídka činností:
V tomto týdnu budeme pokračovat v tématu minulého týdne, ale více se zaměříme na "děti" - co mají děti po celém světě společné, v čem se naopak liší. Zdramatizujeme pohádku O černé ovci; venku zkusíme kreslit obrysy stínů různých předmětů. Budeme se věnovat činnostem rozvíjející hrubou a jemnou motoriku, obecné znalosti, sebeobsluhu, spolupráci. Také se zúčastníme sportovních her a pan fotograf vytvoří naší společnou fotografii.
Povídáme si o shodách a rozdílech mezi lidmi (vzhled, povaha, co má kdo rád či nerad...) – brainstorming
- rozvíjíme slovní zásobu, vyjadřování, logické uvažování, vytváříme základy pro práci s informacemi, vytváříme povědomí o existenci ostatních kultur a národností, o mezilidských morálních hodnotách, zdraví, bezpečí
Dramatizujeme pohádku O černé ovci
- prohlubujeme vzájemnou spolupráci, práci s informacemi, vytváříme povědomí o existenci ostatních kultur, národností, rozvíjíme předmatematické představy.
Pracujeme se světlem a stínem – obkreslujeme vrhaný stín různých předmětů
- rozvíjíme jemnou motoriku, spolupráci, prosociální chování, autentičnost (osobitý projev), konstruktivní myšlení.
Účastníme se sportovních her v Českých Heřmanicích a v Litomyšli
- rozvíjíme fyzický rozvoj a pohybovou koordinaci, začlenění do skupiny – vzájemné vztahy
Fotografujeme se – společná fotografie
- rozvíjíme komunikaci s dospělým, spolupráci
Činnosti zaměřené pro děti s povinným předškolním vzděláváním:
- rozvíjíme sociální dovednosti – rozhovor – znát svou adresu, své celé jméno, jména rodičů, sourozenců
- rozvíjíme matematické představy – pracovní list
- rozvíjíme prostorové vnímání a orientaci na ploše, informatické myšlení s Bee – botem.
Pobyt venku
- rozvíjíme samostatnost dětí při přípravě na pobyt venku, všímáme si lidí kolem nás, podporujeme vzájemnou ohleduplnost a dodržujeme bezpečné chování při hrách.