Týdenní plán
22. 4. – 26. 4. 2024
Integrovaný blok: Jarní probouzení
Téma: Zvyky a tradice
Podtéma: Den Země
Cíle týdne:
- SD - Pochopit, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale
také poškozovat a ničit.
- SD - Vytvořit povědomí o vlastní sounáležitosti se světem.
• Naučit se krátké texty.
• Prožít společnou radost při výtvarných, pracovních, pohybových a hudebních činnostech.
• Rozvíjet jemnou motoriku.
• Spolupracovat při hrách.
22. 4. má naše planeta svátek – Den Země. My tedy tento týden plynule navážeme ne téma z předešlého týdne a budeme se zabývat recyklací. Děti si v praktických činnostech zkusí dát odpadovému materiálu nový život – budou vyrábět ruční papír, didaktickou pomůcku, organizér na drobnosti, stojánek na pastelky, hnojivo pro naše pěstované rostlinky, dárek pro maminky. Vlastní kreativitou přispějí k novému označení třídních košů na odpad a výzdobě školky. Dále budeme cvičit, zpívat, tancovat, hrát pohybové a didaktické hry.
Nabídka činností:
Komunitní kruh – děti sdělují pocity, zážitky z prožitého víkendu, týdne, co zažily, poznaly, jaký z toho mají pocit….
Komunikační kruh – děti si připomínají poznatky z předešlého týdne, seznamují se tématem týdne; sdělují, který je den v týdnu, měsíc, roční období,…
Seznamujeme se s písničkou a básničkami ke Dni matek
Vyrábíme ruční papír, který dále využijeme ke ztvárnění čarodějnice
Vyrábíme didaktickou pomůcku/hračku z ruliček; organizér z papírových krabiček; stojánek na pastelky ze zbytků pastelek; hnojivo z banánových slupek a skořápek; dárek pro maminky (překvapení)
Pozorujeme, jak se ve vodě chovají různé druhy plastu, papír, sklo; porovnáváme jejich váhu; zkoumáme mikroskopem
Cvičíme a relaxujeme; hrajeme pohybové hry, tancujeme – cvičení s PET lahví, papírem; PH Maluj pouze 10 vteřin
Didaktická hra – co najdeme na naší planetě Zemi
Činnosti pro děti s povinným předškolním vzděláváním
Pracovní listy – rozvoj předmatematických schopností (číselná řada 1 – 7); rozvoj barev
Obrázkové čtení – rozvoj zrakového vnímání, vyjadřování, slovní zásoby, gramatické správnosti řeči (skloňování)
Práce s písničkami (melodie, rytmus, zapojení Orffových nástrojů, tanec na písničky) - rozvoj paměti, vnímání, sluchu, řečových schopností
Činnosti zaměřené na pohybový rozvoj, jemnou motoriku, soustředěnosti, spolupráci.
Pobyt venku
Všímáme si místních kontejnerů na odpad; pozorujeme přírodu, zvířata; zdokonalujeme se v koordinované chůzi po chodníku; všímáme si, co naší planetě škodí (případné odpadky po zemi); tvoříme z přírodnin, bezpečně zacházíme s hračkami, které si s sebou bereme ven; respektujeme pravidla bezpečného pobytu venku.